Prix Annuel

Modalités du Prix annuel

La Fondation Adrian et Simone Frutiger, institution non lucrative d’intérêt public, a été crée le 15 novembre 2006, par Adrian et Simone Frutiger à Bremgarten. Elle attribue annuellement un prix universitaire (Prix de la Fondation Adrian et Simone Frutiger), de l’ordre de CHF 20'000.00.

Ce prix est attribué sur la proposition de la Commission de recherche désignée par le Conseil de fondation. Il est destiné à récompenser un travail de recherches post-doctoral (rapport de recherche et dossier de publications ou thèse plus rapport de recherche complémentaire et publications) conduit en Suisse, qui apporte une contribution importante ou une innovation d’envergure internationale dans le domaine de la neuropsychiatrie et de la neurophsychologie.

» Conditions (PDF français)

Methods of the annual prize

The Foundation Adrian and Simone Frutiger, non profit-making institution of public interest, was created in Bremgarten on November 15th, 2006, by Adrian and Simone Frutiger. The Foundation awards annually the university prize of the Foundation Adrian and Simone Frutiger, of the order of CHF 20'000. This prize is awarded following the proposition of the Search Committee appointed by the Foundation Council. It's intended to reward a post-doctoral research work (research paper and file of publications or thesis plus complementary research papers and publications) performed in Switzerland, which makes an important contribution or an international innovation in the field of the neuropsychiatry and of the neurophsychologie, more specifically for young people.

» Conditions (PDF english)